Værktøj til administration af kunderelationer for DS NORDEN

Adapt Mobile fik til opgave at redesigne D/S NORDENs CRM system for iPad, og udarbejde en forbedret designmanual. Designmanualen er blevet udarbejdet på baggrund af en række projekter som er udviklet i samarbejde med både Adapt A/S og Adapt Mobile. Dette er gjort for at sikre kvaliteten og den røde tråd i DS NORDENS fremtidige digitale produkter.

Internationalt rederi

Dampskibsselskabet NORDEN A/S blev stiftet i 1871 og er et af Danmarks ældste internationalt arbejdende rederier. NORDEN har hovedkontor i Hellerup med mere end 300 medarbejdere fordelt ud på afdelinger i hele verden. Rederiet er noteret på Nasdaq København som en del af OMX Nordic Mid Cap-indeks, og opererer indenfor tørlast og produkttankskibe.

DS Norden logo

Hvid iPad nano
CRM norden
screw leftside CRM Norden

Redesign skaber værdi for virksomheden og dens kunder

Med udgangspunkt i NORDENs eksisterende løsning, blev der sat fokus på at hæve brugervenligheden for rederiets konsulenter og salgsmedarbejder gennem en overskuelig opsætning i deres CRM system. Gennem relations værktøjets hovedmenu, er det blevet muligt at tilgå de vigtigste funktioner i app’en, hvilket gør det nemt og overskueligt at navigere for rederiets medarbejderer.

Med et redesign af NORDENs CRM system for iPad, er det blevet nemmere for deres medarbejderne at holde styr på relationer om deres eksisterende kunder. Under ‘contacts’ er det bl.a. muligt at sætter deres kontakter i bås og skaber et bedre overblik, ved at systematiser og filtrere i deres kunder ud fra lande, byer og titler. I app’ens ‘Travel-raport’ er det muligt at skrive noter for afholdte kundemøder med henblik på optimering, og under ‘business development’ er det endda muligt at vurdere deres kunders potentiale ud fra bestemte kriterier.

Stringens i den visuelle identitet

Farve element for Norden CRM app
Skrifttype i Norden CRM app
Design element i Norden CRM app
Norden visuel identitet ikoner

Designmanual stryker NORDENs brand

I sammenhæng med udarbejdelsen af redesignet for NORDENs CRM system for iPad, fik rederiet samtidig optimere deres designmanual.

Designmanualen indeholder konkrete retningslinjer for opsætning, logoplacering, skrifttyper, farvevalg m.m. Dette skal være med til at sikre deres genkendelighed og styrke virksomhedens brand, samt sikre kvalitet og ensartethed for fremtidige digitale produkter i virksomheden.

Se flere design eksempler her
screw leftside CRM Norden

Billeder fra projektet

Mosaik med billeder fra Norden CRM app

Kontakt

Martin

Povlsen

Partner / Managing Director

Telefon: +45 71 996 995

Skriv e-mail
Martin Povlsen Partner / Client Director hos Adapt mobile kigger ned på sin mobil