Tusindevis af LO Plus rabatter lige ved hånden, sikkert bag mobil NEM-ID login

LO Plus har fået udviklet et digitalt rabatkatalog til deres ca. 800.000 danske medlemmer. Kataloget indeholder godt og vel 1300 forskellige rabataftaler fordelt rundt omkring i landet. 

Sort iPhone 6 template

Hvem henvender app’en sig til

LO Plus app’en er udviklet til de 13 forbunds medlemmer, med henblik på at give dem et værktøj til at kunne finde og benytte de mange rabataftaler.

App’en har en forside med fire indgange. “Mit Kort” giver adgang til at vise brugerens medlemskort, med medlemsnummer og QR kode. Brugeren kan åbne “Mit Kort” i butikken eller i teateret i stedet for at skulle finde sit fysiske kort frem. Denne funktion kræver at man er logget ind med NEM-ID.

“Mit forbund” giver adgang til brugerens fagforenings stamdata og mulighed for at se specifikke tilbud fra de enkelte fagforeninger og forbund. Denne del kræver også at brugeren er logget ind med NEM-ID.

“Rabatter” indeholder ca.1300 rabataftaler som brugeren kan få vist enten i liste, kort eller kategorier.

Stringens i den visuelle identitet

Farve elementer i LO Plus app
LO Plus fonts element i app
LO Plus design element i app
LO Plus design element i app

UI, UX og design

Fordi LO Plus er ejet af de mange forbund, har det været vigtigt at hvert forbund har følt sig som en del af projeket. Designet er derfor delt op i et medlemsområde, som er specifikt designet med logo og indentitet. Da app’ens målgruppe er 800.000 danskere som primært er folk på jobmarkedet og derfor den ældre del af befolkningen, ønskede vi ikke at udfordre brugeren i for stor grad. Derfor er designet simpelt og brugerfladen er nem at gå til med navigation og designelementer som brugeren har mødt før.

Boks logo for LO Plus i rød

Se flere eksempler her

Kunden siger

Kontakt

Martin

Povlsen

Partner / Managing Director

Telefon: +45 71 996 995

Skriv e-mail
Martin Povlsen Partner / Client Director hos Adapt mobile kigger ned på sin mobil