Choose my shoes - Den virtuelle skovælger

Instore løsning skaber awareness, rådgivning, kundeservice og mersalg

Sikkerhedsfodtøj handler om sikkerhed for den enkelte bruger, og det er derfor nødvendigt med en faglig korrekt og individuel vejledning når man skal finde frem til den optimale sikkerhedssko.

Handel og vejledning indenfor sikkerhedssko har tidligere været begrænset til enten digital eller fysisk i butik, men i samarbejde med Bjerregaard har Adapt Mobile udviklet en native app som kombinerer brugeroplevelsen på tværs af butik og digital platform. Det er en købsoplevelse der skal sikre brugerne den bedste rådgivning til at finde de helt rigtige sikkerhedssko til netop deres individuelle behov.

Bjerregaard logo

Hvid iPad nano
Bjerregaard Skovælger
iPhone 6 template i hvid farve
Bjerregaard app
Bjerregaard Skovælger

Med brugeren i centrum 

Choose my shoes app’en fungerer som en virtuel skovælger, der gennem en række enkelte - men nøje udvalgte og vægtede - spørgsmål løbende hjælper brugeren til at finde frem til de mest optimale sikkerhedssko. De bedste match udregnes ud fra brugerens specifikke behov samt skoens egenskaber. Når kunden har gennemført spørgsmålene, vil de bedst egnede modeller dukke op på skærmen samt lyse op på skohylden i butikken via et LED-lys.

App’en har også til formål at give kunden en sjov og lærerig købsoplevelse. Løsning er derfor udarbejdet med brugeren i centrum, med et klart og brugervenligt design i app’en. Her er der bl.a. taget højde for læsbarhed, samt skåret ind til benet med en meget visuel opsætning, der gør det nemt for kunden hurtigt at forstå og navigere.

Teknologien bag

Hver enkelt skohylde har fået indbygget et ‘intelligent’ LED-lys, som Adapt Mobile selv har udviklet specifikt til denne løsning. Dette var nødvendigt, eftersom der ikke fandtes noget eksisterende på markedet der kunne løse netop denne opgave. LED-lysene har fået sin egen microcontroller og radio-chip inkorporeret på en printplade der gør at de kan kommunikere med en central enhed. Denne enhed kommunikerer med iPad’en via Bluetooth, hvilket gør det muligt at sende og modtage beskeder til alle lys i butikken.

 

Stringens i den visuelle identitet

Bjerregaard Skovælger design
Bjerregaard Skovælger
Bjerregaard app
Bjerregaard app design elementer

Den sammenhængende kundeoplevelse 

Choose my shoes er blevet modtaget med stor opmærksomhed i butikken, og har øget loyaliteten blandt kunderne. Der har efterfølgende været fokus og opfølgning på rådgivningen og anbefalingen i app'en, og her har vi ramt plet. De anbefalede sko matcher den rådgivning som Bjerregaards konsulenter giver.

Sikkerhedsfodtøj handler om sikkerhed for den enkelte bruger, og kræver den helt korrekte rådgivning. Vi har derfor skabt en sammenhængende kundeoplevelse med brugernes behov i fokus. Konceptet bringer den individuelle vejledning og brugeroplevelsen til et helt nyt niveau i et samspil mellem butik og app.

 

Feed-backen fra brugerne af løsningen har været fantastisk. Løsningen har skabet et øget engagement med brugerne og især det at skohylderne har "lyst op" med de anbefalede skomodeller har haft en stor effekt. Både for den enkelte kunde - men også i forhold til at skabe en awareness og en opmærksomhed i butikken.

Se vores casevideo

Bjerregaard app ipad

Billeder fra projektet

Bjerregaard Skovælger

Kontakt

Martin

Povlsen

Partner / Managing Director

Telefon: +45 71 996 995

Skriv e-mail
Martin Povlsen Partner / Client Director hos Adapt mobile kigger ned på sin mobil