Test din viden i verdens største bilbrands

Bilmagasinet har samarbejdet med Adapt Mobile, om udviklingen af deres nye underholdende quiz “Bilbattle”. Spørgsmålene er udformet i forskellige sværhedsgrader, der gør at alle kan være med - også selvom man ikke kan kende forskel på en Fiat og en Porsche.

Hvid iPad nano
Ipad_bilbattle
iPhone 6 template i hvid farve
Test kør din viden
bil battle quiz

Hvem er bedst i Bilbattle?

I Bilmagasinets nye quiz får brugeren mulighed for at teste deres viden omkring nogle af de største bilbrands i verden på en ny og anderledes måde. Quizen består af en række spørgsmål, der udfordrer på blandt andet bilernes pris og egenskaber, og der gives herefter point for hvert rigtigt svar.

Efter quizen får brugeren oplyst sin score, og har endvidere mulighed for at vinde fede premier og dele sit resultat med deres venner direkte på facebook.

Danmarks førende bilmagasin

Bil Magasinet er Danmarks største magasin for bilentusiaster, og præsenterer hver måned nye bilhistorier med engagement, begejstring og ærlighed. Derudover har de en yderst velbesøgt website, der ofte opdateres med nyt indhold og debatter.

Bilmagasinet er ejet af det danske forlag Bonnier Publications, der har eksisteret siden 1959.  Nu, mere end 50 år senere, er medievirksomheden Nordens største udgiver af magasiner med mere end 50 titler, der udgives i 21 lande på 3 forskellige kontinenter. Medievirksomheden udgiver endvidere bøger og dvd'er og har mere end 50 hjemmesider.

Bil Magasinet logo

    Bonnier publications logo i sort

Stringens i den visuelle identitet

Farve element i Bilbattle quiz
Skrifttype i Bilbattle app
Design elementer
Design element i Bilbattle App

Løsning med udgangspunkt i brugeren

Formålet med quizen er at give læserne en sjov og lærerig oplevelse, hvilket er grunden til at designet er mindre seriøst i sit udtryk. Skrifttypen er derfor mere legende end hvad man ser på deres hjemmeside, mens logo og farver er bibeholdt for at brugeren hurtigt kan genkende afsenderen.

Quizzen er udarbejdet som en dynamisk løsning, hvor kunden selv kan styre indholdet mht. billeder, tekst og svarmuligheder. Dette giver Bonnier Publications mulighed for at vinkle quizzen til forskellige målgrupper, og dermed tilføre den til nogle af deres mange andre magasiner såsom boligmagasinet og magasinet liv.

Se flere design eksempler her
bilbattle ipad

Billeder fra projektet

bilbattle billeder

Kunden siger

Kontakt

Martin

Povlsen

Partner / Managing Director

Telefon: +45 71 996 995

Skriv e-mail
Martin Povlsen Partner / Client Director hos Adapt mobile kigger ned på sin mobil